Svensk Ventilation

Andas friskt

 

Vi har aldrig varit så medvetna om våra andetag som under pandemin. Tillsammans med Svensk Ventilation tog vi fram en kampanj som levandegjorde likheten mellan husets ventilation och vår egen andning. För om ventilationen inte fungerar bra, mår inte vi bra heller. Kampanjen har tre ben: boende, arbetsplats, och skola. Vi tog fram muralmålningar, utomhusreklam, webbplats, digitala guider och en TikTok-tävling för sjätteklassare med influencern Memetix.

Sjätteklassare tävlade på Tiktok

Utmaningen var att skapa en film som visar hur luften rör sig i skolan, och lägga upp tävlingsbidraget på plattformen TikTok eller skicka in det via mail. Tävlingen presenterades tillsammans med influencern Memetix som samarbetade med Svensk Ventilation under hela kampanjen, och dessutom satt i juryn. Det var helt upp till de tävlande sjätteklassarna att låta fantasin flöda fritt - precis som luften!

Över 40 bidrag kom in och en vinnare av 10 000 kr till klasskassan har korats. Även ett andra och tredje pris har delats ut.