Boom!

Så här ökar du det upplevda värdet av ert varumärke.

Människors syn på vad som är viktigt i relationen till varumärken förändras i grunden. Vi jagar inte bara prylar, kickar och statussymboler utan söker efter meningsfulla upplevelser och goda berättelser vi kan föra vidare. I den förändringen ligger en guldgruva för dem som lyckas se på sig själva som en meningsfull upplevelse för kunden.

Pool har kallats reklambyrå, varumärkesbyrå, kommunikationsbyrå och upplevelsebyrå. Det är inte så viktigt. Det som betyder något är att vi framgångsrikt hjälpt ett stort antal varumärken att hitta, utveckla och kommunicera sitt upplevelsevärde. Hör av dig till Hanna så får du veta mer!

Det här erbjuder vi dig för att lyckas.

Klicka på + för att läsa mer:

  • Detta är Pools superkraft. En guide till hur rätt upplevelsevärde skapas för kunder, medarbetare och samhället runt omkring er.

  • Med oemotståndlig design förstärker vi upplevelsen som varumärket ska förmedla. Vi tar fram en visuell identitet från grunden eller adderar de element som behövs.

  • Kreativa koncept och idéer för hur upplevelsen bäst iscensätts i mötet med människorna vi vill nå.

    OBS Vi sätter dig aldrig i klistret. Allt galet som tas fram granskas av vår VARU.

  • Vi agerar strategisk och kreativt bollplank med ett tydligt utifrånperspektiv. När vi är klara har ni tydliga planer för era kommunikationsinsatser över tid samt formulera briefer (som funkar) när du inte har tid.

  • Vi gör verklighet av starka idéer, som ger en bra upplevelse till mottagaren. Vi hjälper våra kunder med bland annat film- och foto, pressreleaser, TikTok-tävlingar, annonser, webinars, reklamfilm, LinkedIn-content och fysiska events.

    Listan hade kunnat göras riktigt lång och tex inkludera 3D-printade julkulor, egendesignade sneakers eller spektakulära zombie-pranks.

    Vi planerar och löser produktionen oavsett kanal, helt enkelt.

  • Vi hjälper till att sätta målen, hitta rätt KPI:er och metoder för att följa upp effekten av dina insatser. Vi är också effektcertifierade av Sveriges Annonsörer.

  • Utifrån vår bok Jakten på känslan får du lära dig metoder och knep för att skapa meningsfulla upplevelser. Plus massor av inspirerande exempel från företag som lyckats.

  • Vad krävs för odla innovation? Tre centrala ingredienser för att lyckas är närvaro, tillit och kreativitet. Den positiva nyheten är att detta är relativt lätt att träna upp. Vi har det alla inom oss men har satt upp spärrar i våra egna huvuden.

    Vi har paketerat en serie övningar som låser upp de spärrarna bygger innovativa team. De kommer vi ut och kör på arbetsplatser – under en konferens eller en helt vanlig vardag. Vi kallar det Brain boost. Ni kommer att skatta så att ni gråter. Ni kommer att gilla varandra mer. Och ni kommer att frigöra er inneboende kreativ kraft.

    Detta går att genomföra som en enstaka session eller en serie tillfällen.

  • Hur kan AI göra ditt jobb enklare, roligare och med högre kvalitet? Det kommer vi fram till i denna workshop. Liksom vad som inte funkar att ha AI till och varför din roll som människa fortfarande kommer att vara viktig. Det är alltså en praktisk övning som vi skräddarsyr för hela företag eller specifika avdelningar (Marknadskommunikation, juridik, försäljning, HR osv). Ingen förkunskap krävs.

    Efter en inledande föreläsning och diskussion om möjligheter och baksidor med generativ AI, experimenterar vi live. Utkomsten är häpnadsväckande träffsäker och lämnar oss med känslor av eufori, lättnad och ibland frustration.

    Hur kommer det sig att den är träffsäker? Jo, inför workshopen sätter vi nämligen upp en egen AI-bot för er som vi tränar med hjälp tillgängliga dokument. (Affärsplan, årsredovisningar, tonalitet, policys mm). Det gör utkomsten mycket mer relevant än med en generell dialog i Chat GPT.

    Efteråt kan ni få coaching hur ni tar frågan vidare och tar med er AI i vardagen.escription

Pools värderingar

 

Hållbarhet

Vi ser alltid till att leverera långsiktiga lösningar för våra kunder. Vi strävar efter att det vi gör ska lämna ett positivt avtryck hos slutkunden och även samhället runtomkring. Hållbarhet för oss är också ett inkluderande sätt att driva företaget på. Där alla medarbetare har stort inflytande över sin egen roll och företagets framtid. Och vi jobbar aktivt för att ha ett samarbete med kunder och partners som håller länge.

Snällhet

Man ska, som kund, leverantör och medarbetare alltid känna sig välkommen till Sveriges snällaste reklambyrå. Vi är prestigelösa och för oss spelar det ingen roll vem som är vad, eller sa vad, utan vi lyfter varandra och ser till att vi tillsammans skapar den absolut bästa idén. Vi utvecklar hela tiden oss själva som individer, som team och som företag. Det gör vi med omtanke. Alltid.

Passion

Det bästa vi vet är att jobba med det vi brinner för. Att känna kicken på morgonen, att JA, jag ska göra en insats idag som gör skillnad, för teamet, för kunden, för mottagaren av vår lösning, ja kanske till och med för världen. Det är en ynnest att få arbeta med saker man har passion för, och alla på Pool tycker att det är väldigt, väldigt roligt att gå till jobbet. Det är helt avgörande för vår framgång.

Möt experterna på Sveriges snällaste byrå

Lär dig konsten att skapa meningsfulla upplevelser!

Vår bok Jakten på känslan är full av trendspaningar, goda råd och konkreta metoder. Boken finns till för att du ska kunna öka värdet på ditt företag och spela en viktigare roll i den värld vi lever i. Det är en inspirerande och lättsmält bokupplevelse på 322 sidor, nominerad till årets marknadsföringsbok. Boken är skriven av Arvid Axland, grundare av Pool, tillsammans med Niels Kjærgaard-Jensen.

Arvid Axland är en av de mest uppskattade och anlitade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. Han håller frekvent workshops i ämnet – för företag, skolor och organisationer. Där har ni möjlighet att få nya idéer hur ni kan skapa ett större upplevt värde för kunder och medarbetare.

En tillbakablick

I slutet av 1900-talet startade två nybakade grafiska ingenjörer en ny byråverksamhet, frälsta av digitaliseringens möjligheter. Det var en fantastisk tid för företag att dra nytta av beteendeförändringar och skapa affärer på nya sätt. Grundarna Hanna Steiner och Arvid Axland insåg efter en tid att kanalexpertisen också blev en begränsning. Pool behövde en ny riktning som reklambyrå. Vi drog nytta av vår erfarenhet från upplevelseindustrin och specialiserade oss ytterligare inom upplevelseekonomi och upplevelsedesign. Vi utvecklade egna processer för att kunna hjälpa varumärken, oavsett bransch, med sin transformation – och bli mer emotionella i sin kommunikation. Vi skrev boken ”Jakten på känslan” som summerade vår filosofi och började även missionera vårt budskap i föreläsningar och utbildningar. Så att att fler företag kan bli berömda och omtyckta, baserat på de upplevelser de skapar.

Framtidens byrå

Vi har kallats reklambyrå, varumärkesbyrå, kommunikationsbyrå och upplevelsebyrå. Det är inte så viktigt. Det som betyder något är att vi framgångsrikt hjälpt ett stort antal varumärken att hitta, utveckla och kommunicera sitt upplevelsevärde. På ett sätt så att deras kunder får ett bättre liv. Resultaten talar sitt tydliga språk med många uppmärksammade och prisbelönta initiativ. Och framförallt – positiva effekter på våra kunders affärer. Vi vill kontinuerligt utveckla oss som ledare inom emotionell kommunikation och upplevelsedesign. Nu vi ser fram emot att hjälpa och inspirera hundratals fler kunder under årtionden framöver. Vår mission är att få företag och människor att växa genom meningsfulla upplevelser – vi avser fortsätta sprida vår kunskap om detta i kundsamarbeten, föreläsningar, böcker och bloggar.

Vi ser fram emot vad framtiden har att ge. Hoppas vi får dela den med er!