Mind

Varje samtal räknas

 

Varje år begår omkring ca 1500 människor självmord och Mind tar emot fler än 90 000 samtal från människor som kämpar med känslor av ångest, oro eller ensamhet. Kampanjens tema, Varje samtal räknas, tar avstamp i att det medmänskliga samtalet är en central del av stödet och vill också uppmuntra till fler samtal människor emellan. Kampanjen pågick under hela maj. 

Mind är en ideell organisation som arbetar för att förbättra psykisk hälsa, genom bland annat sina stödlinjer. Men Mind behöver bli mer kända. Ju starkare deras varumärke är, desto enklare är det för dem att be om människors pengar (och tid som volontärer i deras stödlinjer). Att få fler att känna till vilka Mind är och vad de står för har varit Pools främsta uppgift sedan de valde oss för snart tre år sedan.

Kampanjen gav Mind en ökning i kännedom från 20% i april 2024 till 28% i juni 2024, en ökning med 40%. I jämförelse med alla andra NGO:s är Mind den enda som signifikant ökat sin kännedom under perioden.

Produktionsbolag: Aspekt
Regissör: Daniel de Viciola

Stort tack till Ocean Outdoor som stöttade kampanjen med synlighet i hela landet.

Under kampanjen såldes Minds pin samt varmpratskort på Apotek Hjärtat, Waynes Coffee och utvalda Bolist, Happy Homes, XL-Bygg, ICA-butiker samt mind.se. Ett enormt tack till alla inblandade som visat ett otroligt engagemang! 🧡